Tipspromenaden (för vuxna och barn) ansvarar Caroline och Per "Pelle" för och vi siktar på start kl 18:30 (vi kan behöva hjälp med rättningen) Alla deltagande barn får ett pris.
Gällande grillning så har vi sagt att föreningen står för bränsle och tändvätska. Många familjer har redan ätit eller kommer att äta ändå. Dock kommer vi att bjuda på korv med bröd på städdagen... mer info kommer.
Brasan tänds av Per "Pelle" ca kl 20:30.
Eldvakten har Johan L med uppbackning, vattenslangar kommer att dras ner från Caroline/Janne E.
Bränsle till brasan samlas i mindre högar som vi på kvällen lägger ihop till en stor hög för att minimera risken att djur brinner inne.
Vi hoppas på en skön kväll och välkomnar alla boende (och kommande boende) och dess vänner och släkt. Även våra grannar i Löt är hjärtligt välkomna...
Lite historia: Valborgsmässofirandet är en mycket gammal tradition med rötter från medeltiden, och i Sverige har det firats åtminstone sedan 1400-talet. Traditionen kom ursprungligen från Tyskland och fördes hit under medeltiden, där firandet blandades med äldre nordiska sedvänjor för att välkomna våren.
RSS-flöde